EL PROTAGONISTA
Un alumne, durant una setmana, mitjançant fotografies o objectes personals, anirà explicant una mica de la seva vida i els companys aniran coneixent més coses sobre el seu entorn, la seva família, els seus gustos i aficions
A més, es convidarà a la classe a algun membre de la família del nen/a per tal de fer-los present, interactuar amb tots els alumnes i compartir una estona tots plegats.
LA MALETA VIATGERA
El nen/a junt amb els seus pares, avis, tiets, o algun familiar visita la biblioteca i trien el conte que més li agrada. Durant la setmana es convidarà a la classe a un membre de la família per explicar el conte amb el nen/a i compartir una estona de lectura amb els companys de la classe.
APRENEM JUNTS
Projecte comú per tota l’etapa d’educació infantil.
Es realitzen 6 tallers internivels on participaran tots els alumnes d’educació infantil (fent sis grups barrejant nens/es de 3,4 i 5 anys).
Aquests tallers els duen a terme les mestres d’educació infantil amb la col·laboració de les famílies dels alumnes que formen el grup.
A partir de la creació de diferents entorns rics amb diversitat de material i propostes educatives es promou el desenvolupament de les capacitats de l’infant. S’ofereixen diverses situacions que estimulen les intel·lligències múltiples. D’aquesta manera donen resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge.
PADRINS LECTORS
Els padrins lectors és una activitat de lectura en la qual cada nen/a de P5 té un padrí/na de 1r de l’ESO que l’acompanyarà en el seu procés d’hàbit lector durant els propers tres cursos. Al llarg del curs es troben i es duen a terme diferents activitats.
Aquest projecte incentiva als nens/es a crear l’hàbit lector i els motiva en el seu procés de lectoescriptura de forma lúdica.
JUGUEM A NEDAR
Els nens i nenes d’educació infantil 5 anys, s’han acollit a la iniciativa del Patronat Municipal d’Esports que facilita a l’alumnat de les escoles de la ciutat, un curs gratuït de natació a les piscines municipals de Tarragona.
Es realitza una tarda a la setmana i permet als infants una millor adaptació al medi aquàtic, permet guanyar confiança i millorar els hàbits i l’autonomia.